Bedrijfswebsite (laten) maken? 5 tips voor ondernemers

Als je als ondernemer voor de keuze staat om een bedrijfswebsite te maken dan kan dat nogal wat keuzestress geven. Overal zie je reclames voorbij komen van partijen die beweren het beste aanbod te hebben. Iedereen heeft een mening over wat wel en wat niet werkt en op de een of andere manier bouwt half Nederland websites. Tja, wat moet je dan? Waar moet je rekening mee houden?

Hieronder geef ik 5 tips waarmee je een richting kunt bepalen voor je bedrijfswebsite.

Tip 1: Kijk naar de expert in jouw vakgebied

Een eenvoudig uitvoerbare tip. Wie voert jouw dienst het beste uit? Of beter; welke ondernemer heeft veel werk binnen jouw vakgebied? Als de marketing van die persoon werkt voor hem, dan zou dat ook moeten werken voor jou. Ga niet kopiëren maar leer van zijn communicatie en manier van positioneren.

Tip 2: Zorg dat je website er professioneel uitziet

We zien het steeds vaker. De doe-het-zelf-websites. Begrijp me niet verkeerd, maar het komt 9 van de 10 keer onprofessioneel over. Ik snap wel dat je geld wilt besparen op een design maar er zijn goede alternatieven. Zorg ervoor dat je website er professioneel uitziet. Wees je er bewust van dat je bezoekers binnen een paar seconden beslissen of ze zaken met je gaan doen of niet. Bezuinigen op je bedrijfswebsite kan je duur komen te staan.

Tip 3: Hanteer marketing en verkoop strategieën in je website

We wijzen er regelmatig op. Hanteer marketing en verkoop strategieën in je website. Koopgedrag wordt beïnvloed door emoties. Zorg dat je daar rekening mee houdt. Gebruik goed beeldmateriaal, schrijf teksten die verkopen en plaats call-to-actions en contactformulieren op de juiste plaatsen.

Zorg ervoor dat je website echt een verkoopkanaal is. Durf je website persoonlijk te maken, plaats positieve referenties, zorg dat je een expertstatus krijgt door een goede blog op te bouwen en durf een salespitch voor de camera op te nemen en deze online te plaatsen. Deel je kennis.

Je website is een verkoopkanaal!

Tip 4: SEO, SEA, Content marketing

Uiteraard is het belangrijk om te leren hoe je jouw website kunt optimaliseren voor de zoekmachines of dat je daar een partij voor inhuurt. Je website wordt pas echt interessant gevonden door Google als je veel waarde toevoegt. Je moet actief aan de slag gaan met content marketing (nieuwe artikelen of video’s plaatsen) en dan is het goed als je zelf begrijpt hoe je die nieuwe content kunt optimaliseren.

Voor de ondernemer die niet aan de slag wilt gaan met content marketing die beveel ik van harte aan om aan de slag te gaan met SEA (zoekmachine advertenties). Je betaald dan geld om bovenin Google te staan. Dit kan enorm veel resultaat opleveren maar het kan ook geld kosten. Aan jou de beslissing.

Als je twijfelt kun je het beste een partij in de arm nemen die dit voor je kan uitvoeren. Dan weet je zeker dat het goed gebeurd.

Tip 5: Ga waarde toevoegen

Ik gaf al aan dat het slim is om veel waarde toe te voegen. Content marketing is hier uiterst geschikt voor. Maak voor jezelf de overweging om daar echt actief mee aan de slag te gaan. Je zult zien dat je (zeker op de lange termijn) veel profijt gaat krijgen als je vanaf het begin actief waarde toevoegt.

Het is een leuke uitdaging! Veel succes met de opzet van je bedrijfswebsite.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.