Call to Action: Zorg voor meer resultaat!

De Call to action button, ofwel; de neem actie knop, zorgt voor meer resultaat. Ideaal gezien heb je met alle pagina’s van je website een doel. Ik hoop dat je nu niet denkt “mijn doel is de bezoekers informeren”. Het draait om resultaat. Dus ja, je geeft de bezoeker de juiste informatie maar… Het is veel belangrijker dat de bezoeker direct actie neemt en jouw dienst gaat gebruiken. Nu kan dat een flinke uitdaging zijn omdat veel mensen bang zijn voor het eerste contact, bang zijn om te kiezen en vaak enorm worden belemmert door “keuze-stress”.

Daarom moet je mensen even helpen om een keuze te maken. Tijdens een beslissingsmoment worden mensen geconfronteerd met allerlei gedachten en emoties en daarom haken veel bezoekers daar af. Dat is zonde want met de juiste call to action had je ervoor kunnen zorgen dat ze wel direct voor jou zouden kiezen.

Resultaatgerichte Call to action buttons

Hoe zorg je ervoor dat je call to actions plaatst die het gewenste resultaat opleveren? Waar moet je rekening mee houden? Zelf ben ik van mening dat je het beste kunt kiezen voor een opvallende button. De voorkeur gaat dan uit naar een oranje, blauwe of groene teint die in contrast is met de andere kleuren van je website. Ik ga je niet uitleggen waarom ik voor die kleuren kies, daar ga ik binnenkort een artikel over schrijven.

Je kunt een button hebben die opvalt maar dat garandeert geen succes. Nu moet je ervoor zorgen dat je mensen tot actie aanzet met de tekst. Schrijf in de gebiedende wijs. Bezoekers gaan NU een keuze maken. Dus NU moeten ze aangemoedigd worden om dat te doen. Klik hier, neem direct contact op, bekijk zus, lees meer over zo.

Aan de zijkant van dit artikel heb je de mogelijkheid om gratis ons ebook te downloaden. Ontdek hoe je in 5 stappen succes behaalt met je website! Schrijf je direct in!

Heb je het ebook gedownload? Het is waardevol en gratis. Wat let je nog? Je leert meer over SEO, online marketing, website effectiviteit en conversie optimalisatie! Wat zou het voor jou betekenen als je meer succes met je website bereikt? Download direct het ebook en bereik meer succes!

Dit is wat continu in websites, reclames en advertenties gebeurt. Je wordt in een bepaalde hoek geduwd. Nu is het niet zo erg als je een gratis ebook krijgt. Heb je hem al gedownload? Download hem direct via deze link.

Om maar even een voorbeeld te geven. Tekst in combinatie met de juiste call to action zorgt voor resultaat.

Stuur bezoekers door je website via de call to action

De call to action helpt dus om keuzes te maken. Je komt hem om onze website regelmatig tegen. Vanaf de homepagina sturen we bezoekers naar de voordelen pagina. Op die pagina staat ons aanbod en vanaf dat moment willen we dat mensen zich aanmelden. We geven mensen informatie, bieden de oplossing voor hun probleem en hebben de call to action op een effectieve manier ingericht. Op het moment dat bezoekers op aanmelden klikken dan krijgen ze nog een verrassing. De eerste maand voor 1 euro! Dat is toch geweldig? Weer een reden om het formulier in te vullen en de aanmelding te versturen.

Hoe doe jij dat op jouw website? Wat is het doel van van jouw pagina’s?

Zoals ik net al even benadrukte, op onze blog vind je aan de zijkant ons opt-in formulier. Hier ligt de focus op inschrijvingen. Bezoekers/lezers kunnen dan heel eenvoudig inschrijven en ontvangen als bedankje ons ebook. Voor ons zijn die opt-ins waardevol. Waarom? Het is de basis van onze emailmarketing.

Call to action

Maak jij gebruik van de juiste call to actions in je website? Klopt jouw strategie? Zijn de buttons opvallend? Bevatten ze tekst in de gebiedende wijs? Ga direct aan de slag met jouw call to action buttons en haal meer resultaat uit je website!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.