Wat wil jij bereiken met je website?
Regelmatig bekijk ik websites van ondernemers. 8 op de 10 ondernemers bel ik op met één simpele vraag: Wat zou je ideaal gezien met je website willen bereiken?
Veel ondernemers willen graag gevonden worden in Google, aanvragen krijgen en een maillijst opbouwen. Daarbij komt nog dat ze een professionele positionering willen… Jaja, het draait om resultaat. En dat snapt de Nederlandse ondernemer.
Bereik je dat met je huidige website? Is de volgende vraag.
Hoe krijg je een professioneel ingerichte website die gevonden wordt in Google? Hoe krijg je een website die je bezoekers informeert, overtuigt en tot actie aanzet? Hoe positioneer je jezelf als expert?
Je website is de basis van je online marketing
Ik heb het al eerder geschreven. Een website is de basis van je online marketing. Als je een simpele, informatieve website hebt dan ga je echt geen resultaten bereiken. Dat is toch logisch? Om resultaat te halen moet je aan de slag gaan met je online marketing. Denk daarbij aan content marketing, social media, emailmarketing e.d.
Hoe ga je bezoekers krijgen? Wat is jouw online marketing strategie?
Hoe ga je bezoekers informeren, overtuigen en tot actie aanzetten? Lees daar meer over in dit artikel over webteksten schrijven en in dit artikel over de Call to action.
Google is onmisbaar in je strategie. Bijna iedereen gebruikt het dagelijks. Waar ga jij zoeken naar diensten, spullen en informatie? Om in Google te scoren moet je rekening houden met hun eisen. Er zijn 200 factoren die meespelen in de ranking. Bekijk deze infographic eens om een beeld te krijgen van die 200 factoren.
Wellicht vraag je jezelf af waar je moet beginnen… Mike heeft onlangs het artikel met SEO tips geschreven waarin hij tips geeft om hoger in Google te komen. Begin daar.
Content marketing en social media
In de beginfase van een website scoor je niet direct hoog in Google. Wat je direct kunt doen is aan de slag gaan met content marketing en social media. Elke week minimaal één artikel schrijven en die delen met je sociale netwerken. Maak jezelf zichtbaar. Profileer jezelf. Bedenk een leuke actie waardoor je meer “likes” krijgt op je bedrijfspagina. Zorg voor bekendheid! Iedereen gebruikt Google en datzelfde geldt voor social media!
Zoekwoordenonderzoek
Voordat je gaat schrijven kun je een zoekwoordenonderzoek doen. Via dat zoekwoordenonderzoek krijg je inzicht in het zoekgedrag van Google gebruikers. Dat is toch interessant voor je lange termijn strategie!
Professionele positionering en emailmarketing
Als jouw website zich vult met artikelen waaruit jouw expertise blijkt dan zit die professionele positionering ook wel goed! Ondertussen stijgt je waarde in Google ook door al die artikelen waardoor je hoger in de zoekresultaten komt. Ook ga je steeds meer bezoekers krijgen via alle bovenstaande kanalen. Als je de emailmarketing optin koppelt aan je blog pagina dan zal je ook inschrijvingen voor je maillijst ontvangen. Vanuit die maillijst kan je gaan verkopen.
Content marketing is belangrijk!
Misschien merk je ondertussen dat content marketing (arikelen schrijven en plaatsen) erg bepalend is voor je online succes. Dit omdat je daardoor een professionele positionering hebt, op veel zoekwoorden gevonden kunt worden, hoger gaat scoren in Google, makkelijk wat kan delen via social media en ook nog eens je emaillijst vol krijgt.
TIP van de dag: Start met bloggen! Schrijf vandaag nog je eerste artikel.
Eerste artikel schrijven
Bloggen is voor veel ondernemers spannend. Wat moet ik schrijven, hoe moet ik schrijven, noem maar op. Lees dit artikel eens om aan de slag te gaan met je eerste artikel!
Als je structureel en strategisch aan de slag gaat dan ga je resultaat krijgen!
Wat ga jij bereiken met je website?
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!